CARDINALI, Silvio
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.612
EU - Europa 3.323
AS - Asia 1.116
SA - Sud America 146
AF - Africa 68
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
OC - Oceania 4
Totale 8.276
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.585
IT - Italia 1.061
UA - Ucraina 477
SG - Singapore 340
RU - Federazione Russa 326
HK - Hong Kong 307
DE - Germania 294
IE - Irlanda 285
SE - Svezia 253
FR - Francia 184
CN - Cina 179
DK - Danimarca 170
BR - Brasile 138
TR - Turchia 130
FI - Finlandia 110
KR - Corea 94
GB - Regno Unito 71
CI - Costa d'Avorio 28
MA - Marocco 24
BE - Belgio 20
CA - Canada 20
NO - Norvegia 16
NL - Olanda 15
AE - Emirati Arabi Uniti 14
IN - India 13
BG - Bulgaria 9
EU - Europa 7
LV - Lettonia 6
PH - Filippine 6
PL - Polonia 6
AR - Argentina 5
DZ - Algeria 5
MX - Messico 5
ZA - Sudafrica 5
NP - Nepal 4
PK - Pakistan 4
AT - Austria 3
AU - Australia 3
GR - Grecia 3
ID - Indonesia 3
IQ - Iraq 3
JP - Giappone 3
MY - Malesia 3
UZ - Uzbekistan 3
BD - Bangladesh 2
ES - Italia 2
GE - Georgia 2
HR - Croazia 2
LT - Lituania 2
SI - Slovenia 2
TN - Tunisia 2
VN - Vietnam 2
ZW - Zimbabwe 2
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
CH - Svizzera 1
EC - Ecuador 1
EG - Egitto 1
HU - Ungheria 1
JO - Giordania 1
LB - Libano 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
PE - Perù 1
PR - Porto Rico 1
PY - Paraguay 1
RO - Romania 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TG - Togo 1
Totale 8.276
Città #
Jacksonville 507
Chandler 497
Des Moines 406
Hong Kong 306
Dublin 285
Boardman 255
Singapore 162
Ashburn 156
Fairfield 156
Wilmington 128
New York 110
Ann Arbor 105
Lawrence 105
Princeton 105
San Mateo 105
Centro 99
Ancona 86
Woodbridge 74
Seattle 70
Houston 67
Milan 60
Moscow 59
Cambridge 57
The Dalles 46
Rome 42
Turin 33
Abidjan 28
Beijing 27
Florence 26
Helsinki 25
Guangzhou 23
San Diego 23
Macerata 21
Washington 20
Brussels 17
Alba 16
Los Angeles 16
Novara 14
Norwalk 13
Oslo 13
Sharjah 13
Bologna 12
Naples 12
Ottawa 12
Wuhan 12
Bari 11
Shanghai 10
Caserta 9
Sofia 9
São Paulo 9
Tolentino 9
Vercelli 9
London 8
San Marcello 8
Aci Sant'Antonio 7
Council Bluffs 7
Dallas 7
Montemarciano 7
Oldenburg 7
Palermo 7
San Salvo 7
Scafati 7
Ascoli Piceno 6
Cagliari 6
Orciano Di Pesaro 6
Parrano 6
Pergola 6
Perugia 6
Riga 6
Santa Clara 6
St Petersburg 6
Chiaravalle 5
Contagem 5
Falls Church 5
Genoa 5
Izmir 5
Köln 5
Montefano 5
Osnabrück 5
Pescara 5
Pune 5
Agugliano 4
Campinas 4
Corbetta 4
Guido 4
Jodhpur 4
Monterubbiano 4
Nersingen 4
Rocca Imperiale Marina 4
San Giorgio Del Sannio 4
San Severino Marche 4
Serravalle Pistoiese 4
Shenzhen 4
Stockholm 4
Toronto 4
Torre del Greco 4
Verona 4
Abano Terme 3
Asciano 3
Asti 3
Totale 4.739
Nome #
Geomarketing e nuove metriche per un differente approccio alla competizione. Prospettive di ricerca e strumenti di gestione 249
Circular economy and sustainability in the tourism industry: critical analysis of integrated solutions and good practices in European and Chinese case studies 172
Advancing social media driven sales research: Establishing conceptual foundations for B-to-B social selling 156
How the private label can be managed by small and medium sized retailers: an Italian case study 129
Exploring antecedents of social media usage in B2B: a systematic review 128
Internet adoption and usage: evidence from Italian micro enterprises 123
Fondamenti del pricing 121
Dietary supplement usage during pregnancy and lactation: role of online social capital and health information-seeking behaviour 120
Preface 119
Fattori influenti sul ricorso ad Internet nei processi gestionali delle micro-imprese 118
The First Outstanding 50 Years of “Università Politecnica delle Marche”: Research Achievements in Social Sciences and Humanities 115
La progettazione del valore ed il suo trasferimento 110
Blue Economy: l'economia del mare. Analisi e prospettive per la regione Marche 107
Exploring the role of international R&D activities in the impact of technological and marketing capabilities on SMEs’ performance 107
La localizzazione del sito web delle imprese italiane: i risultati di un'indagine empirica 103
Case Study "Magazzini Gabrielli Ltd." 101
WOMEN’S BIRTHPLACE CHOICE 98
Sales technology and salespeople’s ambidexterity: an ecosystem approach 98
Issues involved in the development of “green marketing” in the hotel industry: the main results of an exploratory survey in the Marche region 95
Increasing Brand Orientation and Brand Capabilities Using Licensing: an Opportunity for SMEs in International Markets 95
Aspetti evolutivi dell’"industria del benessere" in Italia: quali nuovi modelli gestionali 93
Common Issues in the Development of "Green Marketing" Practices in Tourism. Experiences from Marche Region, Italy 93
Geomarketing in the "wellbeing industry": new analysis model for management service providers 92
Comunicare i valori di un ipermercato. Una ricerca interdisciplinare sul brand Oasi. 92
Emerging Issues in Sales Management. New perspectives to research on sales studies 92
Nuove prospettive teoriche e strumenti di marketing per la gestione della forza vendita indiretta: il caso delle imprese calzaturiere 91
Managing uncertainty during a global pandemic: An international business perspective 91
Forza di vendita indiretta e 'capitale relazionale': implicazioni gestionali e nuove prospettive di analisi teorica 89
How to Create Value for Micro-Businesses Approaching the Green Economy 89
Investigating the impact of networking capability on firm innovation performance: using the resource-action-performance framework 89
The Changing Role of Salespeople and the Unchanging Feeling Toward Selling: Implications for the HEI Programs 87
I probiotici: quali opportunità per un “nuovo mercato”? 84
Sales Management nel settore delle costruzioni: nuovi modelli gestionali in un periodo di crisi. L’analisi del caso Santarelli Costruzioni 83
Aspetti evolutivi delle imprese nel settore edile: il ricorso al marketing 82
Capitale relazionale e business del vino: riflessioni teoriche e nuovi strumenti di gestione della forza di vendita 81
E-learning as a Marketing Tool: The iGuzzini Experience 81
Coping with alternatives in sales organisations: Experiences from an Italian company 81
La creazione del valore per il trade 80
Exploring sustainable behaviour in international footwear supply chain management 80
Traiettorie di sviluppo delle imprese calzaturiere nel nuovo contesto competitivo 79
A strenuous path for sustainable supply chains in the footwear industry: A business strategy issue 78
Product Returns and Customer Value: A Footware Industry Case 78
The evolution of fundraising in the Italian non profit context: The" Lega del Filo d’Oro" case 77
La transizione verso il lusso: Cesare Paciotti 76
Organizzazione delle vendite e sales management 76
Creating a brand strategy for SMEs using licensing: an Italian case study 76
Caratteristiche gestionali e problematiche di marketing delle piccole imprese vitivinicole. I risultati di una ricerca esplorativa sui produttori con allevamento “ad alberello” 75
I processi di transizione imprenditoriale 75
SFA Adoption: Empirical Evidences from a Case Study 73
Distribuzione dei prodotti vinicoli e capitale relazionale: riflessioni teoriche e strumenti per le piccole imprese 71
Piccole imprese vitivinicole e un nuovo approccio al marketing integrato 71
WELLBEING MARKETING. Profili di ricerca e nuovi strumenti di gestione nel mercato del benessere 71
Il piano di marketing internazionale 70
Micro-enterprises and the internet adoption: an Italian case study 69
I tanti made in Italy nella prospettiva del consumatore straniero 68
Challenges and opportunities for marketers in the emerging markets 68
New Managerial Instruments in International Wellbeing Market: Geomarketing Analysis for Wellness Service Providers 67
BUILDING BRAND STRATEGY VIA LICENSING:AN EMPIRICAL ANALSYS OF THE FOOTWEAR INDUSTRY 67
How e-learning in sales training can enhance the tour operator-travel agency relationship 67
IMPRESE CALZATURIERE E SALES MANAGEMENT: IMPLICAZIONI STRATEGICO-OPERATIVE DELLA GESTIONE DEI RITORNI 66
IL CLUB AL POSTO GIUSTO 65
L'evoluzione del licensing nelle imprese calzaturiere: prospettive teoriche e strumenti per il management 65
Il caso “Le Terme di Montecatini S.p.A.”: dalla privatizzazione un nuovo approccio al marketing 65
A new international wellbeing market: What are the new managerial skills? 65
Il marketing nei servizi alla persona: il caso dei centri benessere 63
The role of pre-consumption experience in perceived value of retailer brands: Consumers' experience from emerging markets 63
Imprese calzaturiere e competitività nel mercato mondiale: il caso di una media luxury brand company 62
Aziende agricole e relazioni commerciali: aspetti cognitivi e competenze richieste 61
INVESTIGATING SALES MANAGEMENT ROLE IN COMMERCIAL RETURNS: ENHANCING THE CHANGES OF CUSTOMER NEEDS 60
Quali "luoghi" per il nuovo consumatore di benessere 59
The Possible Convergence Between Business Marketing and Territorial Marketing: The "Land of Value" (LOV) Case 59
Sales management e gestione della forza divendita 59
The Role of Sales Stereotypes in Students’ Perception. 59
Le politiche di prezzo e l'analisi dei costi 58
The Role of Sustainability and Inclusive Growth in SMEs’ International Performance and Competitiveness. Evidence from the Timber Sector in the Democratic Republic of Congo 57
Open innovation and the human resource dimension: An investigation into the Italian manufacturing sector 57
The factory outlet format development in Italy: the case of Marche Region retail "district" 56
Exploring sustainable behavior in International Footwear Supply Chain Management 56
How Changes in Sales Organisation and Processes May Assist Companies to Cope Effectively with the Economic Downturn: A Case Study from the Italian Construction Industry 55
Il customer value nelle imprese calzaturiere:competere creando valore per il cliente 53
Fattori influenti sul ricorso ad Internet da parte delle micro-imprese 53
Forum Convegno SIM 2010 "Marketing & Sales oltre la crisi" 52
The Internationalization of Retailers and Manufacturers in the Footwear Industry: Different Approaches in Different Countries 52
Problematiche e prospettive della green economy per le micro e piccole imprese delle Marche 51
La gestione della forza di vendita internazionale 50
The Role of the ‘Factory Outlet’ in the Fashion Business: An Empirical Study in the Footwear Industry 50
Forza di vendita indiretta e "Capitale Relazionale": implicazioni gestionali e nuove prospettive di analisi teorica 50
Customer value perspective in managing returns: a case study from the Italian footwear industry 50
Le politiche di distribuzione 49
IL RICORSO AL LICENSING COME POLITICA DI MARCA: UN’ANALISI NEL SETTORE DELLE CALZATURE. 48
Strategie e politiche di prezzo 48
CONTEMPORARY PROFESSIONAL SELLING Percorsi di ricerca e riflessioni sul nuovo ruolo dei professionisti delle vendite 48
Social media in B2B sales: a systematic literature review 47
From a new wellness market towards a new well-being manager. 47
What possible integration is there between business marketing and area development? The “Land of Value” (LOV) Case 47
Understanding salespeople's resistance to, and acceptance and leadership of customer-driven change 46
La progettazione del valore ed il suo trasferimento 46
The role of functional integration in managing commercial returns in the fashion industry 46
Un nuovo modello di internazionalizzazioneper le imprese italiane: linee guida operative 46
SALES MANAGEMENT E PMI: PROBLEMATICHE E PROSPETTIVE PER LE IMPRESE CALZATURIERE 46
Totale 7.801
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020169 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 31 138
2020/20211.148 56 122 189 9 129 48 110 48 150 66 159 62
2021/2022674 29 203 10 34 9 30 30 47 47 35 40 160
2022/20231.823 136 146 147 141 87 524 20 97 370 11 90 54
2023/20241.085 168 17 92 154 148 166 43 46 15 61 37 138
2024/20251.867 192 225 90 42 86 50 141 185 571 158 127 0
Totale 8.434