CARDINALI, Silvio
CARDINALI, Silvio
Dipartimento di Management
A new international wellbeing market: What are the new managerial skills?
2008-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio
A strenuous path for sustainable supply chains in the footwear industry: A business strategy issue
2017-01-01 Ciasullo, Maria V.; Cardinali, Silvio; Cosimato, Silvia
Advancing social media driven sales research: Establishing conceptual foundations for B-to-B social selling
2019-01-01 Ancillai, Chiara; Terho, Harri; Cardinali, Silvio; Pascucci, Federica
Aspetti evolutivi delle imprese nel settore edile: il ricorso al marketing
2008-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio; Micozzi, G.
Aspetti evolutivi dell’"industria del benessere" in Italia: quali nuovi modelli gestionali
2008-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio
Aziende agricole e relazioni commerciali: aspetti cognitivi e competenze richieste
2006-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio
Blue Economy: l'economia del mare. Analisi e prospettive per la regione Marche
2012-01-01 Cardinali, Silvio; Danovaro, Roberto; Gregori, Gian Luca; Mea, M.
BUILDING BRAND STRATEGY VIA LICENSING:AN EMPIRICAL ANALSYS OF THE FOOTWEAR INDUSTRY
2012-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio; Travaglini, M.
Buying centers and emerging developments: the SME perspective
2024-01-01 Cardinali, S.; Sharma, P.; Cedrola, E.; Giovannetti, M.; Pillai, K. G.
Capitale relazionale e business del vino: riflessioni teoriche e nuovi strumenti di gestione della forza di vendita
2010-01-01 Cardinali, Silvio
Caratteristiche gestionali e problematiche di marketing delle piccole imprese vitivinicole. I risultati di una ricerca esplorativa sui produttori con allevamento “ad alberello”
2010-01-01 Cardinali, Silvio; Pallonari, M.
Case Study "Magazzini Gabrielli Ltd."
2008-01-01 Alunno, M. C.; Cardinali, Silvio; Gregori, Gian Luca; Rasicci, C.
Challenges and opportunities for marketers in the emerging markets
2018-01-01 Sharma, Piyush; Luk, Sherriff T. K.; Cardinali, Silvio; Henrique Ogasavara, Mario
Circular economy and sustainability in the tourism industry: critical analysis of integrated solutions and good practices in European and Chinese case studies
2023-01-01 Li, K.; Cipolletta, G.; Andreola, C.; Eusebi, A. L.; Kulaga, B.; Cardinali, S.; Fatone, F.
Common Issues in the Development of "Green Marketing" Practices in Tourism. Experiences from Marche Region, Italy
2012-01-01 Temperini, Valerio; Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio; Perna, Andrea
Comunicare i valori di un ipermercato. Una ricerca interdisciplinare sul brand Oasi.
2010-01-01 Cardinali, Silvio; Traini, S.
CONTEMPORARY PROFESSIONAL SELLING Percorsi di ricerca e riflessioni sul nuovo ruolo dei professionisti delle vendite
2019-01-01 Cardinali, Silvio
Coping with alternatives in sales organisations: Experiences from an Italian company
2013-01-01 Perna, Andrea; Cardinali, Silvio; Gregori, Gian Luca
Creating a brand strategy for SMEs using licensing: an Italian case study
2014-01-01 Gregori, Gian Luca; Cardinali, Silvio
Customer value perspective in managing returns: a case study from the Italian footwear industry
2011-01-01 Russo, I.; Cardinali, Silvio