PASCUCCI, Federica
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.506
NA - Nord America 2.415
AS - Asia 476
AF - Africa 135
SA - Sud America 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 5.548
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.407
IT - Italia 1.419
UA - Ucraina 239
SE - Svezia 191
IE - Irlanda 183
DE - Germania 170
CN - Cina 154
SG - Singapore 149
CI - Costa d'Avorio 122
TR - Turchia 76
DK - Danimarca 69
FR - Francia 60
FI - Finlandia 50
GB - Regno Unito 49
KR - Corea 40
BE - Belgio 18
IN - India 13
NL - Olanda 13
NO - Norvegia 13
IR - Iran 10
MY - Malesia 9
VN - Vietnam 9
BR - Brasile 8
CA - Canada 8
CH - Svizzera 7
ID - Indonesia 7
PL - Polonia 7
AT - Austria 6
ZA - Sudafrica 5
EU - Europa 4
AL - Albania 3
ES - Italia 3
GH - Ghana 3
HR - Croazia 3
JP - Giappone 3
SC - Seychelles 3
TW - Taiwan 3
CO - Colombia 2
MA - Marocco 2
PE - Perù 2
CZ - Repubblica Ceca 1
GR - Grecia 1
HK - Hong Kong 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
PK - Pakistan 1
Totale 5.548
Città #
Chandler 403
Jacksonville 257
Des Moines 198
Dublin 180
Centro 174
Boardman 157
New York 144
Abidjan 122
Ancona 122
Ashburn 109
Ann Arbor 95
Fairfield 89
Wilmington 77
Redmond 71
Lawrence 63
Macerata 63
Princeton 63
San Mateo 57
Singapore 55
Milan 50
Rome 40
Woodbridge 39
Houston 34
Seattle 34
Tolentino 32
Monterubbiano 30
Caserta 27
Turin 25
Cambridge 23
Guangzhou 18
Naples 18
San Marcello 18
Wuhan 18
Ascoli Piceno 16
San Diego 16
Alba 15
Bologna 15
Torre Del Greco 15
Brussels 14
Florence 13
Oslo 13
San Salvo 13
Washington 13
Beijing 12
Los Angeles 11
Pune 11
Fermo 10
Perugia 10
Shanghai 10
Villanovafranca 10
Dong Ket 9
Genoa 9
Helsinki 9
Izmir 9
Padova 9
Talsano 9
Amsterdam 8
Jiaxing 8
Monza 8
Norwalk 8
Orciano Di Pesaro 8
Treviso 8
Trieste 8
Berlin 7
Dallas 7
Kuala Lumpur 7
Oldenburg 7
Pordenone 7
Aci Castello 6
Alba Adriatica 6
Colli Del Tronto 6
Jesi 6
Osnabrück 6
Ottawa 6
Pesaro 6
Argenta 5
Bari 5
Fano 5
Köln 5
Livorno 5
Modugno 5
Monsampolo del Tronto 5
Verona 5
Agordo 4
Castelfidardo 4
Castiglione Del Lago 4
Forlì 4
Hangzhou 4
London 4
Naaldwijk 4
Nersingen 4
Palermo 4
Porto Sant'Elpidio 4
Scafati 4
Secaucus 4
Torre Annunziata 4
Treia 4
Vienna 4
Wuxi 4
Accra 3
Totale 3.416
Nome #
Responsabilità sociale e questione etica nell'impresa: alcune riflessioni 237
Standardizzazione e adattamento del sito web nelle strategie di marketing internazionale delle imprese 229
Advancing social media driven sales research: Establishing conceptual foundations for B-to-B social selling 149
Are SMEs cutting corners on social media marketing? An exploratory study in the Italian context 148
Manifattura additiva e stampa 3D: un'analisi esplorativa oltre la dimensione tecnologica 132
Family ownership and the export performance of SMEs: the moderating role of financial constraints and flexibility 132
Industria 4.0: non solo una rivoluzione tecnologica 127
DIgital transformation in B2B SMEs 122
Adopting social media for international marketing strategies: closing a theoretical and empirical gap 119
Aspetti economici ed organizzativi della progettazione di una piattaforma del prodotto lavabiancheria 117
Opportunities and limits of mobile marketing communication: the case of branded apps for high involvement products 117
Exploring antecedents of social media usage in B2B: a systematic review 117
Internet adoption and usage: evidence from Italian micro enterprises 103
Fattori influenti sul ricorso ad Internet nei processi gestionali delle micro-imprese 102
La localizzazione del sito web delle imprese italiane: i risultati di un'indagine empirica 100
Trasformazione digitale e sviluppo delle PMI. Approcci strategici e strumenti operativi 96
Explaining the internationalization pathways of family firms: a qualitative research 92
Sales-marketing integration: primi risultati di un’indagine esplorativa sul ruolo della strategia di digital content marketing 90
Modularità e innovazione tecnologica ai fini della flessibilità della gamma produttiva: il caso della lavabiancheria 87
IL MARKETING TRA REALE E VIRTUALE. SFIDE ED OPPORTUNITA' NELL'ERA DIGITALE 86
Il web, il marketing e la crisi: prime riflessioni su alcuni casi aziendali 86
La progettazione del valore ed il suo trasferimento 86
Contrasting Digital Fake News in Health: an Interdisciplinary Approach 86
A Model to Analyze Small and Medium Enterprises’ Training Needs Related to the Internationalization 83
Strategie di marketing online per il vantaggio competitivo aziendale 82
An exploratory study on websites localization: the case of Italian firms 82
Combining sell-out data with shopper behaviour data for category performance measurement: The role of category conversion power 82
null 80
Branded apps for high-involvment produtcs: the results of an empirical study 76
Smes, social media and internationalization: an explorative research 76
Towards designing society 5.0 solutions: The new Quintuple Helix - Design Thinking approach to technology 76
The Hidden Side of 3d Printing in Management 75
Digital-Driven Business Model Innovation: The Role of Data in Changing Companies’ Value Logic 75
La digital transformation 74
Export market orientation and international performance in the context of SMEs 71
An exploration of social media use by Italian exporting SMEs 71
Do connoisseur consumers care about sustainability? Exploring coffee consumption practices through netnography 70
Strategie innovative e sviluppo commerciale: Nuova Simonelli 69
Competitività internazionale e capacità dinamiche: il caso delle piccole e medie torrefazioni italiane 69
Visual attention toward online marketing stimuli in e-retailing: the role of personality variables 69
The relationship between export market orientation and international performance in the context of SMEs 68
Gestione delle relazioni con gli intermediari commerciali esteri e vantaggio competitivo: il caso della Nuova Simonelli negli USA 66
Dal mercato locale al mercato globale: il caso di una media impresa di torrefazione 66
The export competitiveness of Italian coffee roasting industry 65
Defining customer experiential knowledge and its dimensions: a conceptualization starting from a netnographic study of specialty coffee blogs 64
I tanti made in Italy nella prospettiva del consumatore straniero 63
Progettare il sito web per i mercati esteri 63
Inter-firm R&D collaborations and green innovation value: The role of family firms' involvement and the moderating effects of proximity dimensions 63
Aspetti metodologici critici nelle ricerche di export marketing: dalla complessità dei costrutti alla eterogeneità delle variabili 61
Il ritorno alla competitività dell'espresso italiano 60
Le strategie delle imprese marchigiane tra responsabilità sociale e sviluppo sostenibile 59
Micro-enterprises and the internet adoption: an Italian case study 57
Il contributo del web marketing al superamento della crisi: osservazioni su tre casi aziendali 56
Dalla digital revolution alla digital marketing transformation: i driver del cambiamento 55
Visibilità online e Search Engine Marketing 55
Innovazione tecnologica di prodotto ed evoluzione organizzativa: il caso della Merloni Elettrodomestici 54
Definizione e misurazione dell'impatto sociale della ricerca: alcune riflessioni 53
Un approccio strategico al marketing digitale: la centralità della customer experience 53
La competitività delle imprese di torrefazione italiane nel mercato globale 46
Fattori influenti sul ricorso ad Internet da parte delle micro-imprese 44
Some elements of economic analysis for a furniture firm's marketing strategy in Poland 42
LA POLITICA DISTRIBUTIVA NEI MERCATI ESTERI FRA CANALI OFFILINE E ONLINE: IL CASO DELLA NUOVA SIMONELLI 42
Il corporate website come fulcro della presenza online aziendale 39
Customer involvement in technological development of smart products: empirical evidence from a coffee-machine producer 35
Social media in B2B sales: a systematic literature review 31
Genesis of an innovation-based entrepreneurial ecosystem: exploring the role of intellectual capital 30
Blockchain for citizens' participation in urban planning: The case of the city of Berlin. A value sensitive design approach 27
null 26
null 26
null 25
Classifying bloggers based on content creation approaches: implications for influencers marketing strategies 24
How do web-based technologies enable the innovation of traditional businesses? Investigating the role of e-Commerce and product customization strategies in the Italian fashion industry 24
La progettazione del valore ed il suo trasferimento 24
All that glitters is not gold: exploring social selling through the eyes of B2B customers 23
null 21
How digital technologies reshape marketing: evidence from a qualitative investigation 17
Exploring the Relationships Between Perception of Product Quality, Product Ratings, and Consumers’ Personality Traits: An Eye-Tracking Study 13
Blockchain Civic Tech for Smarter Cities: Governance Challenges from a Multistakeholder Ecosystem Perspective 13
Digital servitization as Business Model Innovation: an explorative study on the role of absorptive capacity 11
Bridging the gap between sales and marketing: The role of digital content marketing strategy 10
Work Stressors and Emotional Intelligence on Bootlegging Innovation: Explorative Evidence of Value Creation From the China Context 9
Blockchain in food and beverage industry: preliminary results of a systematic literature review 7
3D technology-based servitization: an explorative study of business model innovation 7
Exploring the relationship between entrepreneurial ecosystem inputs and outcomes: the role of digital technology adoption 6
Totale 5.743
Categoria #
all - tutte 22.715
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.715


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020358 0 0 0 18 60 5 72 16 61 15 15 96
2020/2021785 28 69 95 12 124 30 74 42 85 41 105 80
2021/2022589 13 119 20 44 8 18 14 53 48 52 94 106
2022/20231.432 93 149 85 100 94 304 24 138 274 15 101 55
2023/20241.138 170 83 70 109 100 236 83 67 22 64 38 96
2024/2025522 307 146 69 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.743