A growing number of emerging SARS-CoV-2 variants is being identified worldwide, potentially impacting the effectiveness of current vaccines. We report the data obtained in several Italian regions involved in the SARS-CoV-2 variant monitoring from the beginning of the epidemic and spanning the period from October 2020 to March 2021.

Circulating SARS-CoV-2 variants in Italy, October 2020–March 2021 / Lai, A.; Bergna, A.; Menzo, S.; Zehender, G.; Caucci, S.; Ghisetti, V.; Rizzo, F.; Maggi, F.; Cerutti, F.; Giurato, G.; Weisz, A.; Turchi, C.; Bruzzone, B.; Ceccherini Silberstein, F.; Clementi, N.; Callegaro, A.; Sagradi, F.; Francisci, D.; Venanzi Rullo, E.; Vicenti, I.; Clementi, M.; Galli, M.; Balotta, C.; Gori, M.; Bagnarelli, P.; Baj, A.; Novazzi, F.; Orsi, A.; Caligiuri, P.; Boccotti, S.; Bellocchi, M. C.; Sarmati, L.; Andreoni, M.; Mancini, N.; Criscuolo, E.; Gallitelli, R.; Testa, S.; Dragoni, F.; Zazzi, M.. - In: VIROLOGY JOURNAL. - ISSN 1743-422X. - ELETTRONICO. - 18:1(2021), p. 168. [10.1186/s12985-021-01638-5]

Circulating SARS-CoV-2 variants in Italy, October 2020–March 2021

Menzo S.;Caucci S.;Turchi C.;Bagnarelli P.
Membro del Collaboration Group
;
2021-01-01

Abstract

A growing number of emerging SARS-CoV-2 variants is being identified worldwide, potentially impacting the effectiveness of current vaccines. We report the data obtained in several Italian regions involved in the SARS-CoV-2 variant monitoring from the beginning of the epidemic and spanning the period from October 2020 to March 2021.
2021
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11566/291802
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? 30
  • Scopus 40
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 36
social impact